מוקד תרומות

איך מתפעלים מוקד תרומות מוצלח?

כל עמותה ללא קשר לתחום העיסוק שלה זקוקה לכספים באופן שוטף כדי למלא את החזון שלה ולסייע לנזקקים הסומכים על העזרה שלה, אם מדובר בנושאים רפואיים, אספקת מזון, ביגוד, מגורים ועוד.

מוקד תרומות פעיל של העמותה 

זו הסיבה שעמותת פתחון לב הקימה מוקד תרומות שפועל כל השנה. בהתאם לתקציבים של העמותה, ההנהלה מודעת לסך הכספים שיש צורך לגייס עבור תפעול תקין של זרועות הפעילות השונים של העמותה. הסכום הדרוש גדל בכל שנה וזאת לאור העובדה שמעגל העוני מתרחב ובכל שנה העמותה עוזרת לכמות הרבה יותר גדולה של ישראלים.

תחומי הפעילות של המוקד 

המוקד מבצע התרמה מול כמה גורמים:

  • המגזר הפרטי – נציגי המוקד מתקשרים לאנשים פרטיים שכבר תרמו בעבר כספים ומבקשים מהם לתרום סכום כספי נוסף, בסכום חד פעמי או בהוראת קבע של סכום קבוע אתת לחודש על ידי מי שידו משגת ומוקיר את הפעילות החשובה של עמותת פתחון לב. 
  • מעבר לכך נעשית פנייה גם לאנשים פרטיים שלא תרמו בעבר. הנציגים מספרים להם על הפעילות המשולבת של העמותה על כל רבדיה כדי שגם הם ירתמו למאמץ הכללי. 
  • פניה לעסקים ולארגונים – כל ארגון שמכבד את עצמו מנתב חלק מרווחיו לטובת פעילויות של עמותות שונות. לכן המטרה של הנציגים היא לשכנע את ההנהלות לנתב את התקציבים האלו או חלק ניכר מהם עבור עמותת פתחון לב. מדובר במשימה שהיא אינה פשוטה אך במסגרת הליך זה מנהל המוקד מעביר הנחיות ברורות לנציגים על שיטת העבודה, תסריט שיחה שיש לנהל עם גורמים שונים וכל זאת כדי להצליח בגיוס התרומות. גם בקטגוריה זו הבקשות הן לסכומים חד פעמיים או לתשלום חודשי קבוע באמצעות הוראת קבע או כרטיס אשראי.
  • קרנות פילנתרופיות – קרנות פילנתרופיות מחלקות בכל שנה את התקציב שלהן לגורמים שונים. לכן המטרה של הנציגים היא שחלק מהכספים יועברו לעמותת פתחון לב באופן קבוע.
  • יהודים בעולם – הנציגים פונים לקהילות יהודיות בכל העולם, מעבירים מידע מפורט על ההישגים של העמותה ובעקבות כך חלק מהקהילות מעבירות כספים בהתאם לאפשרויות שלהן.

הגעה ליעדים 

מוקד תרומות מוצלח פועל באמצעות חתירה להגעה ליעדים. כל נציג מקבל את המשימה שלו שכוללת גיוס כספים מגורמים מסוימים בסכום מינימלי יומי או חודשי. תחושת השייכות והמוטיבציה הגבוהה של נציגי השירות מובילה לכך שהם ברוב המקרים עוברים את היעדים על אף כל הקשיים.