משטחי שקילה

משטחי שקילה מגדילים את יעילות הייצור ומבטיחות איכות המוצר

משטחי שקילה הם פתרונות שקילה תעשייתיים המודדים חפצים בגודל קטן מאוד או עד 600 ק"ג בדיוק גבוה. העיצוב הנמוך והארגונומי שלהם מגביר את יעילות המפעיל, וניתן להוסיף פתרונות תוכנה משלימים וידידותיים למשתמש כדי לשפר את הפרודוקטיביות הכוללת. 

מה הם משטחי שקילה?

משטחי שקילה בתחום ה- משקל תעשייתי הם בדרך כלל כלים פשוטים, עשויים מפלדת אל חלד לניקוי קל או עם משטח לוח יהלום לתוספת אחיזה. לחלקם יש גלגלים שניתן להזיז אותם בקלות רבה יותר. הם נוטים להיות יציבים מאוד עם קיבולת גבוהה, ורכיבים כמו כבלים מוגנים לעמידות נוספת. הם זמינים בגדלים משתנים ויש להם פונקציות המותאמות ליישומים שונים, כמו ספירה או שקילה בבדיקה. חלק מפלטפורמות השקילה, כמו PTM, כוללות רמפות משולבות, בעוד שאחרות כוללות אותן כאביזרים אופציונליים.

כיצד פועלים משטחי שקילה?

משטחי שקילה כבדים יכולים להיות מגוונים למדי ובדרך כלל דורשים חיבור של מחווני קנה מידה לבסיס הפלטפורמה על מנת לתפקד כמיטב הפוטנציאל שלהם. שילובם עם מחוונים מאפשר למפעילים להשתמש במלוא הקיבולת הגבוהה שלהם ופונקציות השקילה, כולל ספירת חלקים, שקילת בדיקות, ואפילו לבצע שקילה באחוזים. הם גם תואמים לאביזרים כגון מדפסות ומחשבים, כדי לעקוב אחר הנתונים, שימושי לעסקים עם הרבה נפח או ניהול מלאי.

משטחי שקילה חשובים לעסקים הרבה יותר ממה שאתה חושב. חנויות מכולת משתמשות בהן כדי לחשב את עלות הפירות והירקות. מחלקות משלוח משתמשות בהן כדי לחשב את עלויות המשלוח והטיפול. מעבדות משתמשות בהם כדי לשקול חומרי גלם. רוקחים משתמשים בהם כדי לקצוב תרופות.

אחד המאזניים הפופולריים ביותר – מהסוג שרוב אתרי המסחר האלקטרוני משתמשים בהם כדי לחסוך זמן בדואר – הוא משקל דואר. אם משקל הדואר מכויל שגוי, אתה יכול להמר על החבילה שלך יהיו כמה בעיות עם המשלוח.

כיול של משקל שקילה

כיול של משקל שקילה הוא המפתח לקבלת קריאה מדויקת. בין אם אתה עובד עם משקל דיגיטלי או אנלוגי, אתה עדיין צריך לעקוב אחר הליך כיול סולם מתאים כדי לקבל משקל מדויק.

מדוע הליכי כיול משטחי שקילה כה חשובים?

הליכי כיול משטחי שקילה חשובים ביותר מכיוון שמכשירי שקילה משמשים במספר תחומים משפטיים. בטח, אם משקל התוצרת שלך כבוי, אתה עלול להחמיץ כמה סנטים, אבל אם המשקל של, נניח, רכב 15 גלגלים כבוי, זה עלול להוות כמה סיכונים בטיחותיים גדולים. אם אתה נותן למישהו את הכמות הלא נכונה של תרופה, זה יכול להיות גם תופעות לוואי הרות אסון.

הכיול של משטחי שקילה מדורג בדרך כלל בתוך מערכת איכות ספציפית. לרוב, עבור שירותי בריאות, תעבורה אווירית וימית, בטיחות וזיהוי פלילי, זוהי מערכת ISO 9000. מערכת זו מחויבת בחוק.

הכיול של משטחי שקילה: דיגיטלי

מאזניים דיגיטליים הם לא באמת הסוג המדויק ביותר של מאזניים, ולכן הכיול חשוב ביותר. משקלים דיגיטליים מסוימים מכיילים אוטומטית כשהם מופעלים והחיישנים אינם מזהים משקל, בעוד שאחרים דורשים ממך להצטרף למצב כיול ספציפי.

כדי לכייל משקל דיגיטלי, הנח אותו על משטח שטוח ובחר משקל. הפעל את המשקל ועבור למצב כיול. שים את המשקל על המשקל והמתן עד שהוא יחשב את המשקל הכולל. אם המשקל ירד, לחץ על כפתור הכיול והמתן עד שיכויל מחדש. בצע התאמות במידת הצורך. ברגע שאתה מוריד את המשקל, הוא אמור להראות אפסים או "סוף" בתצוגה.

הכיול של משטחי שקילה: אנלוגי

למרבה הצער, כיול משטחי שקילה אנלוגי הוא קשה – וכנראה שאתה צריך לקבל טיפול על ידי איש מקצוע מכיוון שמשהו אינו מאוזן בחומרה. עם זאת, אתה יכול לבדוק אם צריך לכייל את הסולם מלכתחילה.

הנח את המשקל על משטח ישר (הוא לא יהיה מדויק על שטיח או מחצלת) והנח משקולת על המשקל. אתה יכול להשתמש במשקולת, ליטר מים (שזה שמונה פאונד) או באמת כל דבר שאתה יודע את המשקל המדויק שלו, אבל משקלים סטנדרטיים הם הטובים ביותר.

 

לאחר מכן, הניחו את הפריטים שלכם על המשקל ורשמו את משקלם. עשה זאת בערך שלוש פעמים רק כדי לבדוק ולראות אם זה תמיד אותו מספר. המספר צריך לשקף רק מרווח שגיאה קטן. אם זה מחוץ לשוליים האלה, אתה צריך לקבל את המשקל שלך לטיפול מקצועי.