תאורה משפיעה על היכולת של העובדים (1)

איך משפיעה התאורה על היכולת של עובדים להתרכז בעבודה?

תנאי עבודה נאותים הם נושא מדובר בקרב עובדים, אשר מעוניינים להרגיש שהם ממלאים את תפקידם בסביבה התומכת והאיכותית ביותר האפשרית. נושא התאורה במקומות עבודה, עם זאת, עדיין איננו נמצא במודעות גבוהה מספיק – לא אצל מנהלים ולא אצל עובדים. מפתיע אם כן לגלות, עד כמה העניין הזה הינו בעל משמעות ליכולתם של עובדים לממש את הפוטנציאל שלהם, בתוך מקומות העבודה.

אילו סוגים של מנורות נדרשים במקום העבודה?

כתלות בתפקיד ובפעילות המתבצעת בכל מתחם בארגון, כך תאורה צריכה לספק את התנאים המיטביים עבור העובדים ולכן העיצוב שלה הוא נושא קריטי, בחשיבה על תכנון משרדים והצבת מתקנים, רהיטים והתקנת מנורות. עבור הנושא של עיצוב הפנים במשרד ובמיוחד כשמדברים על מנורות ועל גופי התאורה שעתידים להימצא בו, כדאי להקדיש זמן ולחשוב על שני ההיבטים העיקריים של התאורה המשרדית – הויזואליות והאפקטיביות של האור עצמו, כמו גם היכולת שלו להעניק לאנשים השוהים במקום את תנאי העבודה הנאותים עבורם.

בחירת מנורות כחלק מעיצוב המשרד

הרצון של מעצבי פנים הוא, בדרך כלל, לייצר הומוגניות ו"אמירה" עיצובית מסוימת, במיוחד במקרים שבהם ישנו מתחם משרדים גדול ומגוון רחב של חדרים. כאשר בוחרים מנורות עם מכנה משותף מסוים, למשל בחירה של גופי תאורה שקועים בכל חללי המשרד, או מנורות העשויות מחומר גלם דומה בגוון שלו – משיגים את אותה ההרמוניה, שלרוב מסייעת לעובדים להרגיש טוב יותר במקום העבודה ולתפקד בצורה אופטימלית.

בחירת נורות המתאימות לפעילות המתבצעת בחדר

יש לשים לב לצרכי התאורה בכל אחד מן החללים במשרד, במפעל או בבניין: בחדרי ישיבות, למשל, נדרש אור שונה לעומת סוג האור שיתאים לעבודה בתוך חדר מחשבים: אור בוהק ולבן, יתאים לפעילות הדורשת דיוק וריכוז. אור צהבהב ומעומעם יותר, יתאים לסיטואציות חברתיות או לישיבות עבודה, בהן תחושת האינטימיות היא חשובה לצורך יצירת ה"חברותא" הנדרשת. 

חשוב לבחור גופי תאורה שהולמים את הפעילות שמתרחשת בתוך החלל שבו הם מוצבים, על מנת לעזור ולסייע, גם אם זה בתת מודע, לעובדים לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

כיצד ניתן לחסוך בהוצאות החשמל – גם במשרדים גדולים?

בבנייני משרדים גדולים וכן במקומות עבודה שבהם נדרש אור במשך שעות ארוכות, או במשך 24 שעות ביממה – למשל, כאשר מתקיימת עבודה במקום גם בשעות הלילה, מוטב להתקין נורות לד בגופי התאורה. תאורת לד נחשבת לחסכונית ביותר בחשמל ולמאריכת -שנים. כאשר יש צורך להחליף את הנורות רק אחת לתקופה, ניתן לייצר תאורה מתמשכת, יציבה וללא הפרעות במקום העבודה, מה שבאופן טבעי מונע הפרעות גם בשטף הפעילות עצמה ועוזר לריכוז ולמוטיבציה של העובדים עצמם.

טכנולייט מציעה מגוון רחב של גופי תאורה מעוצבים למשרדים ולתעשייה, המיוצרים מחומרי גלם משובחים ועמידים ובעלי יכולת עמידות גבוהה בפני מזג אויר משתנה ותנאי סביבה מאתגרים.